8 juli 2017

(T)weet van de week (27 – 2017): ‘Uit de bloemen, niet achter de geraniums’.

Na 65 jaar in het vak te hebben gezeten, is Johan van Brummelen (78) per 1 juli jl. gestopt. Hij heeft geen opvolger voor zijn gerenommeerde bloemenzaak in Twello, die hij overnam van zijn vader. “Het was een lastige beslissing, maar op een gegeven moment houdt het op. Ik ga echt nog niet achter de geraniums plaatsnemen hoor”, aldus van Brummelen. Gelezen in De Stentor van 26 juni 2017.

Behalve bloemist is van Brummelen ook een meeslepend filosoof en groot kenner van Bijbelse verhalen. Behalve met mooie bloemen ging de koper dan ook vaak met een wijs woord de winkel uit……..
Johan van Brummelen ontving bij zijn afscheid de gemeentelijke onderscheiding ‘Het Formulier’ uit handen van burgemeester Jos Penninx. Niet onvermeld mag blijven dat hij één der winnaars was van de Rode Taart 2016 van de PvdA Voorst in de categorie ‘stille vrijwilligers’.
We hopen dat Johan nog lang mag genieten van een welverdiend pensioen en we wensen hem alle goeds toe voor de toekomst!

De (t)weet van de week kunt u iedere week vinden in Voorster Nieuws, bovenaan in de rubriek Puntjes.
Dit was de laatste (t)weet voor het zomerseizoen. In week 35 pakken we de draad weer op.