1 november 2016

Afrikadag 2016 op 5 november

Aankomende zaterdag ( 5 november) is het alweer zo ver. Dan vindt de Afrikadag plaats in het Koninklijk Instituut voor de Tropen in Amsterdam.
Als partners van de Afrikadag zetten de PvdA en de PES alvast vijf redenen op een rij waarom het ook dit jaar weer een prachtige dag wordt. Ik kijk erg uit naar de mooie debatten, cultuur en gezelligheid. Bekijk het programma en bestel je kaartjes op www.afrikadag.nl. Ik hoop je daar te zien! Kirsten Meijer Internationaal Secretaris PvdA.

Diederik Samsom en Lodewijk Asscher op de Afrikadag
Diederik Samsom gaat in discussie over vluchtelingen uit Afrika, onder andere met Eduard Nazarski, directeur van Amnesty International. In dezelfde zaal zal Lodewijk Asscher het gesprek aangaan met Mitchell Esajas van New Urban Collective over discriminatie. Koop hier je kaartje en praat mee!

IAfrica Festival
Yangambi organiseert dit jaar een doorlopend cultuurprogramma waar je de hele middag terecht kunt voor Afrikaanse muziek, literatuur, en de Ethiopische film “Lamb”. Het cultuurprogramma wordt afgesloten door Thaïs Diarra, een zangeres die een mix tussen afro en soul – “AfroSoul” – laat horen. Het IAfrica Festival wordt swingend bijgestaan door DJ Sentimenz.

Amma Asante hoofdgast
Amma Asante is nieuw Kamerlid voor de PvdA, én ze is hoofdgast op de Afrikadag. Naast haar speech tijdens de opening kan je ook met haar in gesprek in College Tour, georganiseerd door African Students United. Wij spraken al met haar in de Tweede Kamer in Den Haag. Lees hier waarom Amma naar de Afrikadag komt.

Hoe maken we onze kleren schoner?
Over deze vraag gaat PvdA Tweede Kamerlid en woordvoerder voor ontwikkelingssamenwerking Roelof van Laar in discussie met Suzan Cornelissen van de Schone Kleren Campagne en Jef Wintermans, de SER coördinator van het textielconvenant. Boek nog snel jouw plek bij deze workshop! maken we onze kleren schoner?

Geef jouw mening over de toekomst van internationale samenwerking
Eind juni heeft de FMS haar visie op internationale samenwerking gepresenteerd. Ook zijn de conceptverkiezingsprogramma’s van de verschillende politieke partijen gepubliceerd. Maar wat is jouw visie? Ga het gesprek aan met Paul Engel (FMS) en Kirsten Meijer (lid programmacommissie en internationaal secretaris PvdA).