1 maart 2015

De avond van de dagbesteding

Vrijdagavond 17 april organiseert de Partij van Arbeid Brummen-Eerbeek een avond over de WMO en de dagbesteding. De avond begint om acht uur (inloop half acht) en vindt plaats in de zaal van Concordia aan de Engelenburglaan in Brummen. Daar zullen een groot aantal uiteenlopende initiatieven op het gebied van dagbesteding zich presenteren.

Van Klussendienst tot aardappelproducent
Sinds 1 januari van dit jaar is de gemeente verantwoordelijk voor de dagbesteding. Zoals de naam al zegt, is de dagbesteding bedoeld om mensen gedurende een of meer dagen in de week een bezigheid te geven. Bijvoorbeeld mensen met een lichte vorm van dementie of mensen die dreigen te vereenzamen. Maar dagbesteding kan ook bedoeld zijn voor mensen psychische problemen of een lichamelijke of geestelijke beperking. Het kan mensen op weg helpen naar betaald en onbetaald werk. En: dagbesteding kent heel veel verschillende vormen en initiatieven. Uiteenlopend van huiskamerprojecten en klussendiensten tot zorgboerderijen en de aardappeltelers van de Stadsakkers in Apeldoorn.

Belangrijk en onbetaalbaar
Dagbesteding gaat een belangrijke rol spelen in onze gemeente. Zo krijgen niet alleen veel mensen een zinvolle dagbesteding aangeboden, maar worden ook veel mantelzorgers ontlast omdat partners, ouders of kinderen een paar dagen in de week ‘in goede handen’ zijn. Bovendien zullen meer mensen met een uitkering een plek krijgen als re-integratietraject in een of andere vorm van binnen de dagbesteding. Op ‘De Avond van de Dagbesteding’ kan iedereen kennismaken met deze belangrijke voorziening waarin veel onbetaalbaar en belangrijk werk wordt verzet.

Nog even in het kort:

De Avond van de Dagbesteding:
17 april van 19.30 tot 22.00 (inloop 19.00 uur)
Zaal Concordia,
Engelenburgerlaan 1,