10 januari 2016

(T)weet van de week (1- 2016)

‘We hebben het beter dan ooit tevoren’.

Dat zegt filosoof Ralf Bodelier. Mensen klagen steen en been. Maken zich zorgen over vluchtelingen, de wereld waarin hun kinderen opgroeien. Terwijl er weinig reden voor is, stelt Ralf Bodelier. “Harde cijfers tonen aan dat Nederland veiliger en gezonder is geworden”.
(gelezen in De Stentor van 8 januari 2016).

Ralf Bodelier is campagneleider van ‘World’s Best News’. In 2016 moet deze campagne Nederland optimistischer gaan stemmen over vooruitgang in ontwikkelingslanden. Hoewel het armste deel van de wereld er vandaag een heel stuk beter voor staat dan 25 jaar geleden, zijn er maar weinig Nederlanders die dat ook weten. Honger, extreme armoede, kinder- en kraamvrouwensterfte, malaria, tbc, bevolkingsgroei, gewapende conflicten, mensenrechten: op al deze terreinen wordt enorme vooruitgang geboekt. Ook al komt uit de media een geheel ander beeld omhoog. Meer info. op www.worldsbestnews.nl

De (t)weet van de week kunt u iedere week vinden in Voorster Nieuws, bovenaan in de rubriek Puntjes. Wie levert de (t)weet voor week
2-2016? Iedereen mag meedoen! Inzendingen uiterlijk 15 januari naar [email protected].