18 mei 2014

(T)weet van de week (20 -2014)

‘Ik kies voor een overheid die niet vóór haar burgers, maar met haar burgers werkt.’

Aldus Gerdi Verbeet, oud-voorzitter van de Tweede Kamer. Ze zegt dit in de speciale campagnekrant voor de Europese verkiezingen. ‘Initiatieven en ideeën zijn niet alleen aanwezig bij politici, maar juist ook bij de mensen die dag in dag uit onze samenleving vormen’.  En: ‘het probleem is niet dat mensen de politiek niet vertrouwen, maar dat de politiek de mensen niet vertrouwt. Mensen moeten ruimte krijgen om zelf initiatieven te nemen om te komen tot oplossingen en verbeteringen. Vertrouw mensen en geef ze de verantwoordelijkheid. Te lang hebben de burger en politiek langs elkaar heen gewerkt. Dat moet en kan anders. Daar waar mensen verantwoordelijkheid nemen en ruimte krijgen voor hun ideeën, kan de overheid zich bescheiden opstellen en dienend zijn waar nodig’.

De (t)weet van de week kunt u iedere week vinden in Voorster Nieuws, bovenaan in de rubriek Puntjes.
Wie levert de (t)weet voor week 21-2014? Iedereen mag meedoen! Inzendingen uiterlijk 24 mei naar [email protected]

Waar ben je naar op zoek?