17 mei 2015

(T)weet van de week (20- 2015)

‘Ik put kracht uit de natuur en spiritualiteit en maak muziek’.
Een uitspraak van de Klarenbeker Stoffer Langenberg in een interview in De Stentor van 13 mei 2015. Hij heeft een informatiecentrum ingericht over alles wat de natuur biedt. Stoffer kreeg 15 jaar geleden voor het eerst te maken met kanker. Na een aantal ingrijpende operaties in de loop der jaren was de kanker weg. Hij zegt daarover: “Ik wist dat ik beter ging worden. Ik punt kracht uit de natuur en spiritualiteit en maak muziek.” Langenberg was altijd al een natuurmens, maar de helende werking die hij ervoer tijdens zijn ziekte sterkte hem in het streven om zich te gedragen als een goed rentmeester. Bij zijn huis – met daarin Bed en Breakfast ”t Broecksehof’ – heeft hij een aantal duurzaamheidsmaatregelen gerealiseerd, zoals een biologisch waterzuiveringssysteem, zonnebuizen en zonnepanelen. Zijn volgende project is de bouw van een kleine windmolen bij zijn huis, waarmee hij accu’s kan vullen.
Het informatiecentrum is dagelijks te bezoeken tussen 10  en 18 uur (Vorsterweg 3)
Voor het volledige interview klik op:
Stoffer Langenberg artikel Stentor 13-05-2015(1)(1)
Stoffer Langenberg artikel Stentor 13-05-2015(2)(1)

De (t)weet van de week kunt u iedere week vinden in Voorster Nieuws, bovenaan in de rubriek Puntjes.
Wie levert de (t)weet voor week 21 -2015? Iedereen mag meedoen! Inzendingen uiterlijk 23 mei naar [email protected].