6 juni 2015

(T)weet van de week (23 – 2015)

‘Tweede klas niet voor alle VVD’ers te min’.

Aldus de kop van een bericht in de Stentor van 5 juni 2015.

De Volkskrant van 5 juni schreef over dit onderwerp het volgende.
Stress bij VVD: Statenlid wil in eerste klas reizen
De internetafdeling van de VVD had het er maar druk mee donderdag. ‘De tweede klas is prima!’, schreef de partij herhaaldelijk aan verontwaardigde twitteraars. De Gelderse VVD-fractievoorzitter Hans de Haan had zich donderdagochtend bij Omroep Gelderland beklaagd over de gewijzigde reiskostenregeling voor statenleden. Na protesten van SP, GroenLinks en Partij voor de Dieren mogen de Gelderse statenleden voortaan alleen nog tweede klas reizen. Het gaat om de kosten voor de wekelijkse reis naar het provinciehuis en andere dienstreizen.
Volgens de Stentor heeft landelijk VVD-voorzitter Henry Keizer zich van de uitspraak van de Haan gedistantieerd. De Haan zelf heeft geschrokken laten weten dat ‘het nooit de bedoeling is geweest ophef te creëren. Het is hem allemaal geen politieke rel waard. ‘Sterker nog, ik reis bijna nooit met de trein’.

De (t)weet van de week kunt u iedere week vinden in Voorster Nieuws, bovenaan in de rubriek Puntjes.
Wie levert de (t)weet voor week 24 -2015? Iedereen mag meedoen! Inzendingen uiterlijk 12 juni naar [email protected].