24 juni 2017

(T)weet van de week (25 – 2017): ‘Wacht niet tot de storm voorbij is, maar dans in de regen’.

Een uitspraak van Nathan Rutjes, aanvoerder van Roda JC. Hij zei dit in Hilversum tijdens de eerste ‘ROOD’, een aantal bijeenkomsten voor PvdA-leden om te praten – beter gezegd: luisteren – hoe de partij na de grote verkiezingsnederlaag weer uit het dal moet klimmen. De stemming was goed. Paul Depla, burgemeester van Breda, presenteerde een aantal adviezen over het herstel van de PvdA.  Op het podium zaten mensen die “verandering in de praktijk brengen”, zoals rasoptimist Nathan Rutjes en de Amsterdamse vmbo-lerares Trudy Coenen.
Partijleider Lodewijk Asscher denkt dat het herstel van de partij wel even kan gaan duren, “het komt niet vanzelf weer goed. Asscher deelt een kritiekpunt van Depla: “Ik wil dat we weer trots op onszelf kunnen zijn”. (Gelezen in dagblad Trouw van 21 juni 2017).

De (t)weet van de week kunt u iedere week vinden in Voorster Nieuws, bovenaan in de rubriek Puntjes. Wie levert de (t)weet voor week
26 – 2017? Iedereen mag meedoen! Inzendingen uiterlijk vrijdag 30 juni 2017 naar [email protected].