19 december 2014

(T)weet van de week (51 – 2014)

‘Dus ook de gemeente Voorst moet zich beraden hoe ze dit gaan oplossen’.

In het huisorgaan van het CDA Voorst (29e jaargang, winter 2014) staat een artikel van de hand van raadslid Arend Jansen met als titel: ‘De laatste loodjes en hoe nu verder………’

Een citaat eruit: “Men staat te wachten op hoe de rechter gaat oordelen over hoe de gemeenten het uitvoeren. De eerste uitspraak is er al. Gemeenten mogen niet iedereen met dezelfde uren korten wat de huishoudelijk hulp betreft. En al helemaal niet de hele hulp stop zetten. Ook al is er een uitspraak gedaan in Friesland: gemeenten gaan ervan uit dat het voor het hele land geldt.
Dus ook de gemeente Voorst moet zich beraden hoe ze dit gaan oplossen. Iedereen met 30% korten kan dus niet. Volgens de rechter moet dat gebeuren aan de hand van het keukentafelgesprek. Volgens mij zal de gemeente duidelijk moeten maken, via de pers of via de website, of mensen erop wijzen, dat ze recht hebben op een gesprek. U ziet, we zijn nog lang niet klaar met deze zware klussen”.
Een opmerkelijk geluid voor een lid van een coalitiepartij!

De (t)weet van de week kunt u iedere week vinden in Voorster Nieuws, bovenaan in de rubriek Puntjes.
Wie levert de (t)weet voor week 51 -2014? Iedereen mag meedoen! Inzendingen uiterlijk 27 december naar [email protected]

Waar ben je naar op zoek?