4 maart 2017

(T)weet van de week (9- 2017): ‘Van bewegen kun je beter rekenen’.

Voetbaltrainer Foppe de Haan schrijft in zijn column ‘Met de blik van een trainer’ (in het verkiezingsmagazine ‘Wij’ van de PvdA) waarom hij bewust lijstduwer (plaats 75 van de kandidatenlijst) wilde worden.
“Ik vind het tijd om me uit te spreken. Want het is verschrikkelijk dat een aantal politici bewust onderscheid maakt tussen groepen. We zijn allemaal Nederlanders. Dan heb je niets aan kreten die mensen van elkaar verwijderen. En ondertussen begint iedereen zijn eigen partijtje, omdat ze ergens tegen zijn. Ik vind het veel beter als er drie of vier grote partijen zijn, dan kom je als land ergens.”
Hij ziet wel dat er nog veel is te doen. Voor voor de zorg, voor ouderen, voor het onderwijs. “Natuurlijk is sport op school belangrijk; ik zei vijftien jaar geleden al wat nu is bewezen: van bewegen kun je beter rekenen. Het zou wel goed zijn als we straks een minister van Onderwijs en Sport krijgen.”

Lees het hele verhaal van Foppe de Haan in het verkiezingsmagazine ‘Wij’. Dat kunt u gratis meenemen bij de kraam van de PvdA Voorst op de weekmarkt in Twello op vrijdag 10 maart. Of stuur een mail naar: [email protected] en u krijgt het thuisbezorgd.

De (t)weet van de week kunt u iedere week vinden in Voorster Nieuws, bovenaan in de rubriek Puntjes. Wie levert de (t)weet voor week
10 – 2017? Iedereen mag meedoen! Inzendingen uiterlijk vrijdag 10 maart 2017 naar [email protected].