22 oktober 2016

Welke vrijwilliger wint de Rode Taart in 2016?

Ook in 2016 reikt de PvdA Voorst een Rode Taart uit. En opnieuw aan een persoon die zich verdienstelijk maakt voor de Voorster samenleving. Dit jaar is het thema ‘de vrijwilliger’. Want om in deze tijd de mensen in onze dorpen bij elkaar te houden zijn vrijwilligers onmisbaar. En gelukkig zijn die er heel veel. De Partij van de Arbeid Voorst is op zoek naar zulke betrokken mensen die vaak in stilte hun werk doen. Mensen die de Rode Taart meer dan verdiend hebben. Kent u zo iemand? Meld hem of haar dan meteen aan! Een mailtje of telefoontje is voldoende.

Stille vrijwilligers
We kennen ze allemaal: mensen die vaak onzichtbaar jaren lang allerlei klusjes doen. Zo maar wat voorbeelden: koffie schenken, ramen lappen van het clubgebouw, een tuintje bijhouden van een gehandicapte of oudere, schilderwerk van een jeugdsoos, boodschappen doen voor iemand die dat zelf niet meer kan, verzorgen van de begraafplaats. Je zou ze ook de stille vrijwilligers kunnen noemen van een vereniging, club of andere organisatie. Of gewoon als particulier. Stil maar onmisbaar in een samenleving die steeds individualis­tischer en zakelijker lijkt te worden.

Een lange rij van kanjers
Het is een echte traditie geworden. Ieder jaar reikt de PvdA Voorst een Rode taart uit aan personen en organisaties die zich inzetten voor de lokale samenleving. Eerdere winnaars waren de stichting Leergeld Apeldoorn-Voorst, jongerencentrum Peco in Teuge en voetbalvereniging Voorst. In 2014 werden drie Rode Taarten uitgereikt, aan bedrijven die maatschappelijk verantwoord ondernemen hoog in het vaandel hebben staan: HR Recycling, Riëd en Schoneveld Breeding. In 2015 waren de winnaars: ‘Helpende Handen’ in Klarenbeek, de Vrouwenpraatgroep in Wilp en de stichting Tamara in Terwolde. Stuk voor stuk waardevolle initiatieven in onze gemeente.

Aanmelden
Welke vrijwilliger verdient de Rode Taart? U kent vast wel iemand (of een groepje) die het volgens u verdient eens in het zonnetje te worden gezet. Als inwoner van onze gemeente kent u vast wel een goede kandidaat. Aarzel niet om die voor te dragen als genomineerde voor de Rode Taart 2016
Namen kunt u mailen naar [email protected].; bellen mag natuurlijk ook: (055) 323 19 03 of (06) 2659 00 62
Aan alle genomineerden zal met interviews aandacht worden gegeven.
De opzet is dat de Rode Taart 2016 in december a.s. wordt uitgereikt.
Alvast hartelijk dank voor uw meedenken!