24 augustus 2014

Wie wint de Rode Taart in 2014?

Ook dit jaar reikt de PvdA Voorst een Rode Taart uit. En opnieuw aan een organisatie die zich verdienstelijk heeft gemaakt voor de Voorster samenleving. Eerdere winnaars waren de stichting Leergeld Apeldoorn-Voorst , het jongerencentrum Peco in Teuge en de voetbalvereniging Voorst. Stuk voor stuk waardevolle, lokale initiatieven.
Dit jaar is het thema ‘ondernemers’. Zonder ondernemende mensen kan een gemeenschap niet bestaan. Ondernemers en bedrijven zijn onmisbaar in een vitale samenleving: ze produceren goederen en diensten en bieden werkgelegenheid. Maar hoe doe je dat? Een ondernemer wil verdienen. Dat is duidelijk. Maar voor veel ondernemers is ondernemen ook een manier van leven die ze graag willen delen. Met hun klanten, medewerkers, het milieu of een lokaal goed doel. Ze staan midden in de samenleving en betekenen veel voor hun omgeving. Daarom is de Partij van de Arbeid op zoek naar grote of kleine

Maatschappelijk verantwoord ondernemen
Misschien een wat hoogdravende omschrijving, die wel precies uitdrukt wat we bedoelen met goed onder­nemer­schap. Heb je bijvoorbeeld als werkgever een goed sociaal beleid? Vind je duurzaamheid (mensen, milieu) belangrijk? Is er ruimte voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt? Moet de winst zo hoog mogelijk zijn of investeer je ook in de toekomst? Doe je meer dan de regels voor goede en veilige werkomstandigheden voorschrijven? Kortom, we zijn op zoek naar werkgevers, grote of kleine, die hun best doen op een maatschappelijk verantwoorde manier te ondernemen.

Aanmelden
Welk bedrijf in de gemeente Voorst herkent zich in dit plaatje? Aarzel niet om uw bedrijf aan te melden voor nominatie. Als inwoner van onze mooie gemeente kent u vast wel een werkgever die het verdient in het zonnetje gezet te worden. Misschien werkt u zelf wel bij zo’n bedrijf. Dus draag dat bedrijf voor om genomineerd te worden voor de Rode Taart 2014.
Reacties kunt u mailen naar [email protected].; bellen mag natuurlijk ook: (055) 323 19 03.
Aan alle genomineerden zal via interviews aandacht worden gegeven.
De opzet is dat de Rode Taart 2014 dit najaar wordt uitgereikt.
Alvast hartelijk dank voor uw meedenken!