Door Wim van Ee op 1 oktober 2015

Workshops – doe je ook mee?

Op zaterdag 10 oktober aanstaande wordt in Amsterdam het tweede Opleidingsfestival georganiseerd. Een festival  met workshops voor leden die al actief zijn in een afdeling maar vooral ook voor leden die meer willen weten over de PvdA.

Tijdens het Opleidingsfestival worden verschillende sessies aangeboden. Je moet dan denken aan sessies van het ombudscongres, workshops, trainingen, gesprekken en colleges. Sommige worden één keer aangeboden en duren kort, andere sessies zijn de hele dag of worden op verschillende momenten op de dag aangeboden. Er zijn 30 verschillende workshops waaruit je kunt kiezen, dus er is voor ieder wat wils. Zie hier het totaaloverzicht  Overzicht sessies opleidingsfestival.

Voor verdere informatie en inschrijving, ga naar www.pvda.nl/opleidingsfestival.

Wil je er bij zijn? Meld je dan snel aan.  Aanmelden is mogelijk tot maandag 5 oktober, 16:00uur. Uiterlijk dinsdag 6 oktober ontvang je dan meer informatie. Het PvdA Opleidingsfestival wordt georganiseerd in het Hyperion Lyceum (Docklandsweg 2, Amsterdam) en in de Tolhuistuin (IJpromenade 2, Amsterdam) en vindt plaats tussen 10:00 en 17:00 uur.
Mocht je vragen of opmerkingen hebben, mail ons gerust: opleidingen@pvda.nl

PS: Door de dag te organiseren in Amsterdam, is het voor  deelnemers ook mogelijk aan te sluiten bij de actie van Young&United van de FNV:

Op je 18e ben je volwassen, je mag trouwen, stemmen en je moet een eigen zorgverzekering afsluiten. Maar tot je 23e ontvang je als jongvolwassene nog wel een ‘jeugdloon’, soms minder dan de helft van het normale minimum loon. Dat kan toch niet? Dankzij de acties van Young & United, een beweging van werkende jongeren, is er verandering op komst. Meer dan 130.000 keer werd de petitie ondertekend. Er is een Kamermeerderheid voor het substantieel verlagen van de leeftijdsgrens. Maar Young & United is er nog niet en daarom is een laatste zet nodig: op 10 oktober vindt er een grote demonstratie plaats in Amsterdam.

Meer informatie over de actie voor het jeugdloon is hier te vinden.

Wim van Ee

Ik ben niet afkomstig uit een rood nest. Toch heb ik (vrijwel) altijd PvdA gestemd en wel hierom.  (Internationale) solidariteit en eerlijk delen zijn voor mij zeer belangrijke uitgangspunten van de sociaal-democratie. En zoals het beginselprogramma zo mooi verwoordt: het bieden van kansen, de spreiding van macht en inkomen en het investeren in kennis zijn nodig om

Meer over Wim van Ee