24 juni 2016

(T)weet van de week (25 – 2016): ‘Politiek gáát over rechtvaardigheid’

Een uitspraak van Jan Terlouw. Onder de titel ‘Beteugel het recht van de sterkste’ roepen drie lokale D66-politici uit Rotterdam, Utrecht en Den Haag hun partij op om weer het linkse gedachtegoed te omhelzen van hun oud partijleider Jan Terlouw. Zij vinden dat de partij genoeg nadruk heeft gelegd op economische hervormingen en individuele vrijheden. ‘Het is tijd voor een nieuw verhaal’.

Oud-partijleider Terlouw is blij verrast met het pleidooi. “Ik hoop dat dit gaat doorklinken in het verkiezingsprogramma. Politiek gáát over rechtvaardigheid. Maar de politiek laat alles over aan de markt. Mijn partij heeft daaraan meegedaan, ikzelf ook destijds. We moeten ons dringend bezinnen, want de gevolgen zijn dramatisch”. Gelezen in dagblad Trouw van 24 juni 2016.

NB. Dat ‘nieuwe verhaal’ vertelt de PvdA al 70 jaar: gelijke kansen, eerlijk delen, samen werkt beter!

De (t)weet van de week kunt u iedere week vinden in Voorster Nieuws, bovenaan in de rubriek Puntjes. Wie levert de (t)weet voor week 26 – 2016? Iedereen mag meedoen! Inzendingen uiterlijk 1 juli 2016 naar [email protected].