(T)weet van de week

29 mei 2018

(T)weet van de week (21 – 2018): ‘We hebben de planeet niet geleend maar gestolen.’

De Britse Jane Goodall is al 84 jaar, maar reist nog steeds 300 dagen per jaar de wereld rond. Sinds haar baanbrekende onderzoek naar chimpansees heeft ze één missie: mensen inspireren om zich in te zetten voor een betere planeet. Bovenstaande uitspraak deed ze tijdens haar recente driedaagse bezoek aan Amsterdam tijdens een lezing in een bomvol Carré. Ze waarschuwt voor vernietiging van Moeder Aarde. “We erven de planeet niet van onze ouders, maar we lenen die van onze kinderen. Nu hebben we het niet geleend, maar gestolen. Het is tijd om het terug te betalen.” Ze put hoop uit jongeren die zich inzetten voor een betere wereld. Gelezen in De Stentor van 24 mei 2018.

De (T)weet van de week kunt u iedere week vinden in Voorster Nieuws, bovenaan in de rubriek Puntjes.
Wie levert de (T)weet voor week 22 – 2018? Iedereen mag meedoen! Inzendingen uiterlijk vrijdag 1 juni 2018 naar: [email protected].