Voorjaarsledenvergadering

14 april 2018

Op zaterdagmorgen 14 april werd de Voorjaarsledenvergadering van 2018 in restaurant Taverne gehouden. De bijeenkomst verliep in een goede en geanimeerde sfeer en de opkomst was met 17 leden niet slecht te noemen, we zijn nu eenmaal een kleine afdeling. De aanwezigen sturen  een mooie  kaart naar Frans  Rutenfrans, met de wens voor een voorspoedige revalidatie na zijn ongelukkige val.

Uiteraard werd uitvoerig teruggeblikt op de recente gemeenteraadsverkiezingen: de campagne en de uitslag. De campagne is na een wat stroef begin verder prima verlopen, de uitslag is ietwat teleurstellend. Al is zetelbehoud in deze turbulente tijden met veel zwevende kiezers geen slecht resultaat.

De voorzitter vertelde iets over het vervolg: de coalitieonderhandelingen, waarin Gemeente Belangen – als veruit de grootste partij – het voortouw heeft. Er is tot dusverre nog weinig voortgang te zien. Onze (PvdA-GroenLinks) opstelling is die van een constructieve en loyale partij, die op basis van een zorgvuldig proces en goede inhoudelijke uitwisseling van standpunten, tot besluitvorming/een eindresultaat wil komen.

Bij de bestuursverkiezing werden Agnes Vos en Fred van der Vegte herkozen. Met enkele toepasselijke woorden en een mooi bouquet werd afscheid genomen van Bertine Grevinga, die raadslid is geworden. Zij blijft de fractie vertegenwoordigen bij de bestuursvergaderingen.
John Ebbelaar en Wim van Ee traden  af als voorzitter, resp. secretaris van de afdeling. Beiden kregen alvast een fraaie bos tulpen. Zij nemen officieel afscheid op de jubileumbijeenkomst  (50 jarig bestaan afd. Voorst) op  23 juni a.s.  John Ebbelaar vroeg en kreeg met applaus het mandaat om namens de PvdA Voorst  de coalitieonderhandelingen te voeren, vooralsnog  samen met Wouter Hijweege (voorzitter GroenLinks Voorst). Hieronder nog een 3-tal overzichtsfoto’s

Ledenvergadering